Godzina 16:00
Od statystyki do strategii – jak na podstawie wyników poprawić efektywność nauczania?

Dlaczego wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego nie są najwyższe? Co sprawia, że gorzko czasem żartujemy, że maturzyści zdają dwa języki obce i matematykę jako przedmioty obowiązkowe? Jak udoskonalić informację zwrotną kierowaną do uczniów, by zmotywować ich do pracy i uświadomić im mocne i słabe strony ich pracy?
Przeanalizujemy zadania zamieszczone w części testowej (zeszyt I) oraz tematy wypowiedzi argumentacyjnej (zeszyt II) na poziomie podstawowym oraz rozszerzonym. Na podstawie sprawozdania z egzaminu maturalnego i doświadczeń egzaminatorów zaplanujemy pracę doskonalącą umiejętności przyszłych maturzystów we wszystkich obszarach.
Numer obszaru tematycznego: 15
Numer ze ZSU: II/6.2. II/ 6.II
§ 18.1.5. Organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie przygotowania do analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego, wyników egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego, egzaminu zawodowego
i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz korzystania z nich
w celu doskonalenia pracy nauczycieli.