Godzina 13:30
Bezpieczna Szkoła: Jak wspierać uczniów z cukrzycą – praktyczne wskazówki dla nauczycieli
Opis:
Serdecznie zapraszamy na specjalistyczne szkolenie dotyczące tematyki cukrzycy u dzieci i młodzieży.
Wydarzenie to będzie niepowtarzalną okazją, aby zdobyć zarówno teoretyczną wiedzę, jak i praktyczne umiejętności w zakresie opieki nad osobami chorującymi na cukrzycę typu 1.
Szkolenie poprowadzi dr n. med. Grzegorz Honisz, członek Maltańskiej Służby Medycznej, oraz uczennice z zespołu CukieRada, które reprezentują liceum z Wodzisławia Śląskiego.
Uczennice są z II Liceum Ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi im. ks. prof. J. Tischnera w Wodzisławiu Śląskim.
Za swój projekt społeczny uzyskały ogólnopolską nagrodę BRĄZOWYCH WILKÓW w ramach akcji Zwolnieni z teorii.
Plan szkolenia:
1. Znaczenie cukrzycy typu 1 i 2 u dzieci i młodzieży w przedszkolach i szkołach – omówienie specyfiki obu typów cukrzycy, ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na młode osoby w placówkach edukacyjnych.
2. Ogólne zasady postępowania z osobami chorującymi na cukrzycę typu 1 – jak wspierać uczniów z tą chorobą oraz jak reagować w różnych sytuacjach.
3. Zasady opieki nad osobami z cukrzycą typu 1 – szczególny nacisk zostanie położony na rozpoznawanie i reagowanie w sytuacjach niedocukrzenia oraz hiperglikemii.
4. Zajęcia praktyczne – uczestnicy będą mieli możliwość nauczenia się obsługi glukometru, badania poziomu cukru we krwi oraz zasad stosowania glukagonu w nagłych przypadkach.
Zapewniamy, że szkolenie będzie bogate w praktyczne wskazówki, które pozwolą na skuteczną opiekę nad dziećmi i młodzieżą chorującymi na cukrzycę w szkolnych warunkach.
Numer obszaru tematycznego: 16
Numer ze ZSU: 3.5,
Priorytet MEN: Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
Wymagania wobec szkół:
Nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają uczniów do podejmowania różnorodnych aktywności.
Uczniowie inicjują i realizują różnorodne działania na rzecz własnego rozwoju, rozwoju szkoły lub placówki i społeczności lokalnej.
Działania szkoły lub placówki zapewniają uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
Szkoła lub placówka, w sposób celowy, współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym